21. Därför tränar jag

2012-05-14 │ 16:17:28
Jag tränar för att det är kul.
Jag tränar för att det får mig att må bra.
Jag tränar för att behålla min fina hälsa och därmed leva ett långt liv.

Varje person som tränar har sin skäl och mål. Jag strävar ständigt mot att utmana kroppen och se vad jag går för. Jag underskattar ofta min egna förmåga och klarar ofta mer än jag tänkt. Det är inte bara den fina formen jag vill uppnå det är även den sköna känslan att verkligen pressa sin kropp till det yttersta och må bra av det.

Jag kämpar ständigt med att vara nöjd med det jag presterat. När jag väl tränar känner jag hur kroppen värker och ibland lägger jag av. Det ångrar jag. Men de gånger jag fortsätter kämpa - det är de gånger jag minns i framtiden.

Mitt egna bästa motiveringstips: "Jag överlevde då - då överlever jag nu!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0