Första inlägget om kost och hälsa

2012-03-23 │ 16:06:26
Kost och hälsa är verkligen inte min starka sida, det är min svagaste om jag ska vara rätt. Jag har aldrig haft problem med kosten på så sätt. Men jag tänker alldeles för mycket på vad jag stoppar i mig. Det kan vara bra ibland men dåligt ibland. Jag äter för lite med tanke på hur mycket jag tränar och jag går varken upp eller ner i vikt. Så nu när mitt mål är att skaffa lite mer muskler måste jag äta mer för att det ska fungera och för att musklerna ska kunna växa.

När vi tränar mycket behöver vi främst kolhydrater men protein är mycket viktigt för att musklerna ska byggas upp och inte brytas ner. Jag tycker inte om att räkna kalorier hit och dit. Det är jobbigt, krångligt och helst onödigt i mina ögon.

Varför inte bara äta mycket så att vi mår bra både psykiskt och fysiskt?
Varför inte bara äta så mycket så att vi orkra med våran egen vardag och träning?

Det här med kost är ett svårt ämne för mig eftersom jag kan så lite och jag lägger inte ner så mycket tid åt att planera min kost, kanske jag borde göra det framöver men det är svårt att bryta en rutin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0